Astazi am o veste buna sa o anunt pentru toti urmaritorii mei de pe acest forum. Dupa cum stiti déjà, eram interesat sa mai adaug o colega de garaj Alfei Romeo 2600 Spider pe care o detin de circa jumatate de an si dupa multe cautari am reusit. Nu stiu daca a fost sau nu o intamplare faptul ca si noua achizitie este tot cu an de fabricatie 1966, insa este complementul perfect si exact ceea ce mi-am dorit sa adaug in garajul meu de vechituri stralucitoare, care pana acum avea un singur ocupant.
Noua masina este un Volvo P1800, un model elegant din 1966, de culoare alb sidef. Este un model legendar produs de constructorul suedez, care inca de la inceputul productiei a avut potential de colectionare. A fost adusa din Germania pe platforma inchisa la comanda speciala si are doar 16.500 km efectuati. Nu mai amintesc de starea absolut impecabila, practic este ca in ziua in care a iesit de pe linia de montaj. A fost pana de curand in proprietatea unui colectionar elvetian stabilit in Germania, chiar la granita cu tara lui de origine si a petrecut ultima jumate de secol intr-o expozitie unde conditiile de conservare au fost ideale : temperatura controlata, umiditate controlata, chiar si lumina ambientala reglata si filtrata pentru a scoate ultravioletele care distrug materiale precum cauciuc, textil, piele, vopsea, etc. Din pacate eu nu voi avea posibilitatea si mijloacele tehnice si financiare sa reproduc acele conditii, dar scopul pentru care le-am cumparat este cu totul altul.
Multi m-au intrebat ce urmeaza sa fac cu aceste doua masini istorice si am evitat atunci raspunsul. Nu este niciun secret, dar modul in care am fost abordat de cativa indivizi care au crezut ca le-am cumparat pentru a le specula peste un numar de ani, m-a determinat sa evit raspunsul la acel moment. Ideea este ca aceste masini nu vor fi rulate, poate doar ocazional, ca exceptie, ci conservate in continuare, dar vor fi vedete in studiouri foto si video pentru diverse filmari, prezentari, reclame, lansari de produse si in orice cadru ar putea da o nota originala decorului. Inchirierea pentru evenimente precum nunti este exclusa, riscul de distrugere sau degradare este mult prea mare. Cel mult vor participa la paradele anuale ale vehiculelor istorice si nu vor fi conduse decat de mine sau de coechipierul meu de garaj.
Urmatoarele zile am sa le dedic cautarii unei firme unde sa fac traduceri pentru inmatriculare pentru actele straine ale celor doua masini. Desi peste tot le voi transporta cu grija, pe platforma, vreau sa le inmatriculez pentru extrem de putinele situatii in care vor merge pe propriile roti. Si tot in zilele urmatoare voi cauta anumite produse speciale de ingrijire pentru ca aceste vehicule necesita o atentie deosebita pentru a-si conserva valoarea. Este vorba de creme speciale pentru piele, ceara pentru tabla, chimicale speciale pentru partile de plastic, cauciuc si partile cromate.
Nu intentionez sa ma opresc aici. Am in vedere sa mai completez parcul de retromobile cu inca doua exemplare, pentru a ajunge la un total de 4 masini, dar am sa va tin in suspans pana spre sfarsitul anului viitor, cand sper sa fie careul complet.